2008-04-25

Doktor Kosmos framkallar minnen

Vi var och såg Doktor Kosmos i onsdags på Nalen. En mycket bra konsert! Bra blandning av låtar från de fyra senaste skivorna, även om jag saknade "Utbildningen". Lite bortglömda textrader här och där, särskilt på "Evas story"-låtarna, men de räddade det ofta snyggt. Enda svackan var väl den menlösa pausen med fån-lo-fi-U2-aktig ljusspel på väggen efter "Doktor Kosmos spelar på Tensta torg". Men de är ju riktigt bra live. Nackhåren reste sig mer än en gång!

Jag har haft "Evas story" i mp3-spelaren när jag har cyklat de senaste veckorna, och det var lite roligt att notera vilka bilder som dök upp när de låtarna kom.
Högstadiepersonerna - I nedförsbacken bredvid Örbyleden i Skarpnäck ner mot Nynäsvägen.
Stoppa valfriheten - Vid raden "blir ingen lösning på negerfrågan" svängde jag förbi två hundrastare vid en fotbollsplan i Örby.
På låtsas och på riktigt - Jag stannar och dricker vatten i Farsta.

Kul vad hjärnan kan välja att spara.

Inga kommentarer: