2008-05-28

Fredrik och Filip och Ingvar

I en artikel i Aftonbladet kan man läsa om Fredrik och Filips nya "supershow".

De säger att de fick idén under inspelningen av På spåret, då de ska ha blivit uppslukade av tävlingsmomentet. Men kan det inte ha varit en liten fågel vid namn Ingvar som viskade om att konceptet inte gjorts på 20 år och att det var dags att återuppliva "den storslagna helgunderhållningen"?

I Expressen inför På spåret-säsongen funderar de också om de ska leda programmet om 20 år. Jag ser ett mönster.

2 kommentarer:

Anonym sa...

denna show är en idé av Stefan Raabs firma ("Brainpool) i Tskland. "Schlag den Raab" heter originalprogrammet och det säljs nu i hela Europa. I England sänds det redan.... Sa helt enkelt har TV köpt ännu en underhallningside fran urlandet.... Inget fel med det, men kanske nat man bör veta och inte tro att killarna själva kommit med uppläget.

Anders sa...

Aha, intressant. Vem kom på Oss skojare emellan då? Var det också inköpt?

Jag gissar att samtalet gick ungefär:
Oldsberg: Hörni, pojkar, ni borde leda en storslagen helgunderhållning!
F&F: Javafan, nu är vi ju folkliga efter att ha varit med i På spåret.
IO: Jag råkar veta att man ska köpa in nåt liknande det jag gjorde till succé på 80-talet. Ni är mina tronföljare, alltså borde ni göra samma sak som jag.
Reporter: Ska ni leda På spåret?
F&F: Kanske om 20 år, nu ska vi göra storslagen helgunderhållning med bassäng i studion, precis som Ingvar!